Beijing’s propaganda division continues to pay millions of dollars to spread its influence to the West


The Chinese Communist Party (CCP) propaganda mouthpiece continues to pour millions into US publications to spread its influence, a new document submitted to the Justice Department shows.

According to Filing, China Daily, an English-language media managed by Beijing’s public relations department, has spent about $ 3 million on major Western media and publishers over the past six months.pdf) Dated May 24th.

About $ 1.6 million in advertising costs have been paid to the Los Angeles Times, Foreign Policy, the Financial Times, and Time Magazine. An additional total of $ 329,898 was sent to the Canadian newspaper The Globe and Mail.

China Daily also paid over $ 1 million to print newspapers, most of which were in the United States. Notable recipients of payments include the Los Angeles Times, The Boston Globe, The Seattle Times, the Chicago Tribune, and the Houston Chronicle.

Overall spending on printing, advertising, and other expenses increased by approximately $ 1.1 million from November 1, 2020 to April 30, 2021 six months ago to $ 5.56 million. ..

China Daily was one of more than 12 Chinese state-owned media entities designated by the State Department as a foreign delegation to the CCP last year and required to register employees and US assets.

Calculation by Open SecretsWashington-based government transparency group, China’s foreign agent spending in the U.S. has surged six-fold over the past few years, from just over $ 10 million in 2016 to nearly $ 64 million. I made it.

With increasing scrutiny of the effects of Chinese propaganda, many of the major US media outlets have stopped advertorials from Chinese newspapers.

The New York Times states that it has removed hundreds of paid content from its website after terminating its relationship with China Daily. Washington Free BeaconFirst reported on the disclosure of FARA.

The Los Angeles Times, Foreign Policy, Financial Times, Times, The Boston Globe, Seattle Times, Chicago Tribune, and Houston Chronicle did not immediately return requests for comment from the Epoch Times.

For years, the Chinese administration has spent millions of dollars running supplements under either the “China Watch” or “China Focus” titles in major western newspapers.

China Watch supplements have a disclaimer that indicates that the content is created by China Daily, not the host newspaper, but it can still be misleading to the average reader. Reporters Without Borders (RSF) reports on the 2019 report “China’s Pursuit of the New World Media Order.”

According to the RSF report, “journalism style and classy layout can easily mislead rushed or careless readers who rely on the overall quality of the newspapers they read every day.” ..

China Daily
Newspaper consumers read an African copy of the Chinese daily newspaper on December 14, 2012, in front of a newsstand in the capital of Kenya. (Tony Karumba / AFP via Getty Images)

“Despite being a fairly enjoyable reading and well presented, these Chinawatch supplements are Trojan horses that allow Beijing to hint at advertising in the elite living room,” the RSF report said.

China’s insertion into the prominent Western media has raised concerns from international rights groups. London-based Free Tibet launched a campaign last year, calling on many western outlets to stop hosting such content.

Free Tibet warned when a special Tibetan section within the Los Angeles Times China Watch supplement praised the “opportunity” provided by “vocational training” in Tibet last November. A military-style training center described by experts as a forced labor camp in the 1950s.

“This seems to be a deliberate attempt to paint white. report It emphasizes that more than 500,000 Tibetans have experienced forced labor, “Free Tibet said in response to a special section.

The CCP also promoted a description of the country’s voluntary organ donation system at Chinawatch, despite evidence that the state-approved practice of collecting organs from prisoners of conscience continues to this day. There is.

After years of advertorial content in hard copy format, such advertorial content is increasingly moving to the digital realm to reach a wider and more targeted audience.

In one of his recent articles on foreign policy online China Watch, he criticized the “US system” for not being able to correct US human rights abuses. In another article, China’s foreign policy, called the Belt and Road Initiative (also known as BRI, One Belt, One Road), was advertised as contributing to the “development and globality of Asia.” [economic] recovery. “Critiques claim that BRI has put developing countries in a” debt trap. “

Senator Roger Wicker (R-Miss.) Tried to address China’s propaganda issue in the US press in February with a new bill (“S-319), This would require “foreign agents to prominently disclose foreign principal as the source of paid inserts placed in the US press.”

“Beijing’s global propaganda war in the United States is an open secret, and US newspapers are colluding,” Wicker said in a February statement. Refuse to participate in CCP propaganda machines. “

Posted on