Changes proposed to Canadian Broadcasting Act could prevent Chinese state television networks from broadcasting


The Federal Conservative Party is proposing a change in broadcasting law that could remove two Chinese national broadcasters from Canadian radio waves if approved by Congress.

The proposed changes are directed or controlled by a non-democratic foreign state, a foreign state committing a crime against humanity or a crime against humanity, or communicating, generating, or participating in the generation of a compulsory confession. It covers all foreign media. “

Human rights critic Garnet Genuis and party heritage critic Alan Rays aim to prevent authoritarian or genocide states from imposing propaganda on Canadians over radio waves in their proposed revisions. He said he was.

“There is no promotion or beautification of human rights abuses by state-owned foreign media in Canada,” two lawmakers said in a statement released on April 13.

“Allowing foreign states that violate human rights to foster these abuses and dispel legitimate criticisms of Canadian channels is a matter of Canadian values ​​and free and open conversation. It goes against the principle. “

Their statement came that same day Protect the defender, Human rights NGOs Press release Stop broadcasting abusive content such as “confessions” from China’s national media, China Global Television Network (CGTN) and China Central Television (CCTV-4), to TV providers around the world, including Rogers of Canada. I am calling.

The release also included an open letter (Pdf) Victims of forced confessions to TV providers jointly signed on April 7.

“Most victims are rights lawyers, NGO workers, and journalists who defend the rule of law and human rights. As a punishment, we were put in a cell, isolated, and physically and mentally tortured. I read the letter.

“This is all to make sure that when the camera turns to us, we have no choice but to repeat the words given by the Chinese police. Our footage is often unknown to us. It will be used to spread fake news and horror to the rights community to which we belong. “

“When the torture went wrong, threats to loved ones were used to elicit the confessions that were filmed,” the letter added.

“Chinese police script every word, direct delivery, and decide on clothes. The Chinese media is colluding with police in their production,” the victim said in a letter.

“The majority of victims are not said to have these recordings for public broadcasting and on television. Instead, police and courts have reported them for internal use.

The letter asks TV providers in democratic societies to “continue to be morally involved in broadcasting such deliberately distorted information obtained through torture, intimidation, and deprivation.” Prompted.

Epoch Times Photo
The CGTN Europe logo is printed on February 4, 2021 on a sign outside the office block that houses the China Global Television Network office in Chiswick Park, western London, England. (TolgaAkmen / AFP via Getty Images)

The letter was signed by British citizen Peter Humphrey. Peter Humphrey was arrested in China after being hired to investigate a bribery claim and was shown to CGTN confessing the crime. Simon Cheng, a former employee of the British Consulate in Hong Kong. On behalf of Swedish activist Angela Gui and her father Gui Minhai. Peter Dahlin, director of Safeguard Defender, who is also the author of the complaint letter.

Safeguard filed a complaint (Pdf) Submitted to the Canadian Radio-television Commission (CRTC) for CGTN and CCTV-4 in December 2019 Record Of 36 forced confessions by 70 victims aired in Canada between 2013 and 2019.

However, Safeguard said it has taken no action since the CRTC presented the findings to the authorities.

“After more than 14 months, neither Safeguard Defenders nor the Canadian media that asked the question were given a direct response from the CRTC about the status of the complaint or whether any complaints were investigated. No, “Safeguard told the CRTC director. Peter Foster so letter Dated February 18th.

The Safeguards letter also said that when CRTC granted CCTV permission to air in 2006, it was made on the premise that the Commission would remove the television network if it was found that abusive content had been aired. Stated.

Meanwhile, other countries are taking steps against two Chinese national broadcasters.

On February 4, UK broadcast regulator Ofcom revoked CGTN’s license because it was owned by Star China Media Limited (SCML), which “does not edit and control the show.” On March 8, Ofcom issued statutory sanctions against SCML and fined the entity £ 100,000 for airing five confessions.

On March 5, Australia’s public broadcaster SBS temporarily suspended CCTV and CGTN after receiving complaints from Safeguard after the network broadcast forced confessions from at least 56 prisoners over a seven-year period.

In the same month, French audiovisual regulator CSA said it would “pay close attention” to CGTN content after receiving complaints from Darling.

On March 22, the Federal Communications Commission (FCC) announced that it would investigate networks allegedly violating FCC rules regarding the broadcasting of forced confessions.

The Parliamentary Commission on Canadian Cultural Heritage will meet on Friday to discuss Bill C-6, which aims to amend the Broadcasting Act. The Commission’s Vice-Chairman, Raise, may present the proposed changes for that day or at a future meeting.



Posted on